Hoe sluiten de activiteiten aan op het kunnen van de sporter?
Mindset: het brein is betrokken bij het voetballeerproces. Wij zien het bij Sporting Martinus als voorwaarde dat spelers vanuit een groei gerichte mindset en leergierigheid hun trainingen en wedstrijden benaderen. Voor onze jeugdspelers moet het opzoeken van een zo hoog mogelijke weerstand zowel als uitdaging en als stimulans worden gezien. We hebben leerprincipes ontwikkeld die deze mindset moet stimuleren en moet bijdragen aan een lerende trainingsomgeving. Tijdens al onze trainingen en wedstrijden zijn de onderstaande drie leerprincipes ten alle tijden leidend:
De trainer/coach dient deze leerprincipes te bewaken en spelers te begeleiden binnen de leerprincipes om een optimale leeromgeving te creëren waarbinnen ontwikkeling kan plaatsvinden.
ASM: Het Athletic Skills Model is voor ons een praktisch en wetenschappelijk onderbouwd ontwikkelingsmodel voor al onze jeugdspelers. De unieke structuur brengt kwaliteit in een veelzijdige breedte motorische ontwikkeling. Dit zorgt voor betere prestaties, minder blessures, meer creativiteit en meer plezier! Voor de selectie is er een extra trainingsmogelijkheid waar volgens het ASM-visie wordt gewerkt. Voor de breedte teams wordt ASM verwerkt in het trainingsprogramma van https://smartinustrainingen.nl/ .
Onze Sporting Martinus spelprincipes
Omdat het voetbalspel veranderlijk is, hebben we onze speelwijze vastgelegd in de Martinus spelprincipes. Deze spelprincipes lopen als een rode draad door onze opleiding en bieden wij aan door middel van coachkaarten. De coachkaarten zijn aangepast op de leeftijdsclusters onderbouw, middenbouw en bovenbouw. (zie voetbalvisie Martinus)