Wat een geweldig resultaat zover! De vastgestelde opbrengst van 540K is ver boven verwachting! Met dit succes worden de nieuwbouwplannen steeds concreter en zo ook ons langdurig verblijf op Overburg. Mede hierdoor is de besluitvorming in de gemeenteraad over de gemeentegarantie op 7 april jl voorspoedig verlopen! De garantie is binnen! Er is daarbij wederzijds waardering uitgesproken over onze prestaties en de onderlinge samenwerking.
Opbrengst boven verwachting! Inschrijven kan nog steeds
De wervingscampagne voor het Clubobligatieplan is na een prelaunch op 9 februari officieel gestart op 17 februari en op 07 april 2021 beëindigd. We hebben, zoals dat heet, 50 dagen campagne gedraaid. Hoewel deze actieve werving nu dan gaat luwen, kan het inschrijven erop overigens nog steeds: via www.obligatieplan.nl/sportingmartinus
Het oorspronkelijke streefdoel van deze zogenoemde leden-lening was € 450.000. Dit doel werd al binnen 6 weken, op campagnedag nr 37, bereikt! En het bleef doorgaan tot en met de laatste dag, nr 50. De campagne-opbrengst is vastgesteld op € 540.000!! Maar liefst 177 mensen doen er nu al aan mee. Wat een klasseclub zijn we! Dat zoveel mensen zich zo betrokken voelen bij de club, als lid, als vrijwilliger, als supporter, technische staf, sponsor of Vriend, aanhang, familie, buurman, Amstelvener of hoe dan ook. En dat iedereen op zijn of haar eigen wijze de club steunt, ook via deze lening. Het is indrukwekkend, dat zoveel mensen ook in deze tijd hun vertrouwen in de toekomst van de club hebben getoond. Corona heeft een grote impact op ons als mensen en zeker ook op onze club (elke keer dat er weer niet gesport kan worden doet pijn en al die maanden geen kantine-inkomsten is een aanslag op onze begroting), maar de onderlinge verbondenheid en onze portie gezonde ambitie heeft ze er niet onder gekregen.
Elke dag wel inschrijvingen, nu al ruim 170 deelnemers
De campagne heeft in die 6 weken een zeer voorspoedig, gespreid verloop gekend. Bijna elke dag waren er inschrijvingen. Het mooie eraan is de grote hoeveelheid mensen (ruim 70%) die meedoen met een inleg van 1K, 2K of 3K. Het toont des te meer aan, dat de lasten over vele schouders worden gedragen. En dat is precies waar zo’n gunstig clubplan voor ontwikkeld is.
We beloven jullie plechtig, dat we jullie hierover niet meer aan de poort lastig vallen met flyers en dat je even geen apps of mails hierover meer krijgt. Dit alles moest even: campagne is nu eenmaal campagne. Maar dank voor al het getoonde begrip. We hopen dat de website weer snel wedstrijdverslagen toont in plaats van de headlines over de stand van een obligatie-barometer.
Hoe nu verder met de bouwplannen?
De club heeft nu gedaan wat ze kon en moest doen aan formulieren en financiën. De Gemeente vult haar toezegging over haar garantiestelling en haar concrete steun en invulling van de plannen in, zoals ook met de noodzakelijke voorzieningen op en rondom het complex. De verwachting hierover is zeer positief. Ook de bank moet nu aan de bal en met haar definitieve aanbod komen. Tegelijk loopt de definitieve begroting van de aannemer op basis van de laatste ontwerpen van onze architecten en moet deze uit-onderhandeld en aanbesteed worden. Naar verwachting zal dit laatste half mei kunnen plaatsvinden.
En dan kan het snel gaan. Stap 1 het leegruimen van de huidige kantine en alle werkruimtes inclusief een openbare leegverkoop…. Lampen nodig? Tafels? Schuifwanden? Stoelen? Kleding? Kleedkamerbankjes?
Als dat alles voorspoedig verloopt, kan er vervolgens begonnen worden met de voorbereiding op sloopwerkzaamheden en zal de bouw van het nieuwe clubhuis na de (bouw)vakantie een groot deel van het verdere voetbalseizoen 2021/2022 in beslag nemen.
Alle geïnteresseerden willen wij hiervan graag op de hoogte houden. Voor de meest actuele informatie over de bouwvoortgang kan iedereen terecht op www.sportingmartinus.nl/nieuwbouw. Eventuele vragen over de nieuwbouw of je aanmelden als projectvrijwilliger kunnen via het emailadres nieuwbouw@sportingmartinus.nl.
Hoe nu verder met de obligatieleners?
Als de zaken met de Gemeente, bank en aannemer rond zijn, dan zal er een uitgiftedatum voor de obligatielening worden bekendgemaakt. Naar verwachting is die uitgiftedatum ergens in oktober/november. In de tussenliggende periode zal er persoonlijk contact met de obligatieleners opgenomen worden om de overeenkomst door te nemen en de bijbehorende documenten samen in te vullen en te ondertekenen.
Crowdfunding onderdelen nieuwe interieur.
Er zijn voor de vernieuwde invulling van het clubhuis nog aardig wat investeringen te verwachten. Denk aan nieuwe krukken, tafels en stoelen, vitrine- en opbergkasten, visuele decoraties, horecavoorzieningen, beeldschermen en PC’s en zo meer. Voor de grotere onderdelen is een budget gepland. Maar of dat genoeg is voor alle benodigde interieuronderdelen, is in alle eerlijkheid nu nog moeilijk te overzien.
Met een aantal leuke crowdfunding-acties willen we iedereen vriendelijk vragen hier een extra steentje aan bij te dragen. Alle beetjes helpen. Doneren is al mogelijk vanaf € 50,- (en daarbij word je tegelijk eervol Vriend of Vriendin van Sporting Martinus) en bij een donatie van € 200,- heb je de mogelijkheid om jouw naam of bedrijfsnaam op een creatieve manier in het gebouw te laten vastleggen. Maar het kan ook door je arbeid in te zetten tijdens het nieuwbouwproject of deel te nemen in het Team Nieuwbouw.
Heb je leuke ideeën hiervoor? Laat ze ons alvast weten: nieuwbouw@sportingmartinus.nl
Sporting Martinus
Sportpark "Overburg"
Amsterdamseweg 247
1182 GZ Amstelveen
info@sportingmartinus.nl
Tel: 020 - 641 38 82
Keuzemenu: wedstrijdsecretariaat, kantine, algemeen secretariaat
Vertrouwenscontactpersoon:
Fabrice de Waal
Tel: 020 - 823 39 57
fdw@ddwgroup.com
Sporting Martinus
Amsterdamseweg 247
1182 GZ Amstelveen
info@sportingmartinus.nl
e-factuur: postbus@sportingmartinus.nl
KvK Amsterdam nr. 40532517
Bankrekeningnummer:
NL58 INGB 0003 9813 11
tnv VV Sporting Martinus