Als update op onze update van 3 april de volgende aanvulling over de ballenstand: vandaag 3 juni zijn er maar liefst 40 (VEERTIG) verdwaalde, onbemande ballen uit de bosjes gevist door ons onvolprezen schoonmaakteam, zie onderstaande foto
Nu hadden we dit weekend een jeugddag en was het overzicht wellicht een beetje zoek. Maar toch: de wekelijkse opbrengst is zo'n 5 ballen per weekend. Het verklaart dat onze verenigingsmanager en wij terecht wat knorriger worden over het gebrek aan verantwoordelijkheid voor ons materiaal.
Bericht update 3 april 2024.
Afgelopen zomer was er de succesvolle clubactie ‘doneer een bal’ en hebben we daardoor ruim 200 ballen kunnen aanschaffen. Het is de hoogste tijd voor een update. Want regelmatig valt aan de bar de vraag: hoe staat het met onze ballen?
Weet u nog? Jarenlang werden we onaangenaam verrast, meestal aan het eind van het seizoen, over de status van onze ballen. Een te groot aantal was kwijt, eenvoudigweg verdwenen, niet ingeleverd, even geleend, over de sloot getrapt en niet opgehaald, hoe dan ook: ze waren foetsie. Het betrof een paar honderd ballen per jaar. Schadepost per bal ca 25,--. Kostenpost ‘ballenverlies’ bij de penningmeester: 2500,--, minimaal, per seizoen. En ondanks alle goedbedoelde toezeggingen elk seizoen weer om er beter op te gaan letten en ondanks dat iedereen van goede wil was, van trainers, leiders, aanvoerders tot alle technische teams, het lukte niet deze kostenpost aanmerkelijk te verminderen …
Met de komst van Ronald als Verenigingsmanager, hebben we dit seizoen per kwartaal wél inzicht op onze ballen-voorraad. Dat alleen al is een vooruitgang. Zijn excel-sheet erover is indrukwekkend, met diverse rapportages en telrondes.
In augustus hebben we zo’n 700 ballen uitgegeven aan onze teams. Raakte een bal na die tijd lek? Kan gebeuren. Deze wordt gewoon vervangen.
In de winterstop bleek toch zo’n 10% van de uitgegeven ballen kwijt te zijn. Betreffende team/trainer-verantwoordelijken zijn daarop aangesproken. De helft van de kwijtgeraakte ballen is door enkelen sportief vergoed.
Nu, begin april, blijken er nog zo’n 60 ballen te missen, bij diverse teams. Dit aantal zal wederom vergoed moeten worden door de verantwoordelijken aan wie deze ballen ooit uitgegeven zijn. Dat zal zo blijven gaan. Dat is elk team vooraf bekend gemaakt. We vertrouwen dan ook erop dat elk team hieraan sportief meewerkt.
We krijgen dit seizoen meer grip op onze ballenvoorraad en dus op deze jaarlijkse onkosten. Dat vergt wel een flink onderschatte puist werk en het innen van de vergoedingen is absoluut geen leuke job, we hebben liever wat anders te doen.
Het is belangrijk dat alle leden en donateurs van de ballenstand op de hoogte zijn, want we zijn er dus zeker nog niet.
Elk lid heeft hierin haar/zijn verantwoordelijkheid: haal zelf je bal uit de sloot, ‘leen’ geen bal van de club, verzamel en tel het aantal ballen na elke training en wedstrijd, lever ‘zwerfballen’ svp in bij Ronald en wees een beetje zuinig op alle spullen, op die van de club, van een ander en op die van jezelf.
Dank voor ieders medewerking!
Een vriendelijke groet, namens Bestuur en Verenigingsmanager.
Sporting Martinus
Sportpark "Overburg"
Amsterdamseweg 247
1182 GZ Amstelveen
info@sportingmartinus.nl
Tel: 020 - 641 38 82
Keuzemenu: wedstrijdsecretariaat, kantine, algemeen secretariaat
Vertrouwenscontactpersoon:
Fabrice de Waal
Tel: 020 - 823 39 57
fdw@ddwgroup.com
Sporting Martinus
Amsterdamseweg 247
1182 GZ Amstelveen
info@sportingmartinus.nl
e-factuur: postbus@sportingmartinus.nl
KvK Amsterdam nr. 40532517
Bankrekeningnummer:
NL58 INGB 0003 9813 11
tnv VV Sporting Martinus